niedziela, 7 kwietnia 2013

ANGIELSKI TYDZIEŃ

     ,,We all find time to do what we really want to do.''    

          Ponieważ ostatnio zbyt dużo czasu spędzałam przed internetem (wprawdzie czytałam interesujące mnie artykuły, ale czas uciekał mi przez palce), postanowiłam przeznaczyć ten czas na naukę angielskiego, która dotąd ograniczona była przede wszystkim do etutora i podcastów.
         Dlatego stworzyłam ,,angielski tydzień''. Chodzi w nim o to, żeby otaczać się językiem angielskim najbardziej jak się da, w każdej wolnej i tej mniej wolnej chwili.
A jak to będzie wyglądało u mnie?
1. Słuchanie radia angielskiego niemal w każdej chwili (w moim przypadku BBC Radio 4 Extra), które włączam od razu po przebudzeniu. I nie przejmuję się tym, że nie rozumiem wszystkiego, a traktuję to raczej jako możliwość osłuchania się języka. Oczywiście poza radiem słucham moich ulubionych podcastów.
2. Angielska telewizja (na co dzień nie oglądam tv, ale od czasu do czasu zdarza mi się włączyć telewizor. Jednak teraz będzie to tylko angielska stacja. Na Youtube są też fajne angielskie seriale).
3. Strony internetowe w języku angielskim (ponieważ i tak dużo czasu spędzam przed internetem, to w ciągu najbliższego tygodnia nie będę mogła wejść na żadną polską stronę. To co będę chciała przeczytać, przeczytam po angielsku. A jako stronę startową ustawiłam sobie:
http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/
4. Książki (lubię czytać i właśnie wczoraj rozpoczęłam polską książkę, muszę ją jednak zamienić na coś w języku angielskim).
5. Telefon (przestawiłam język domyślny na angielski)
6. Rozmowy (nie mam niestety znajomych, którzy chcieliby rozmawiać tylko po angielsku, dlatego zarejestrowałam się na stronie, na której mogę rozmawiać z ludźmi z całego świata. Na razie tylko piszemy, bo na rozmowy na Skypie nie jestem chyba jeszcze gotowa...)
7. Pisanie (ponieważ prowadzę ostatnio bardzo regularnie ,,Dziennik przyjemności'', wpisy będę robić tylko w języku angielskim).
8. Myślenie po angielsku (będę się starać :-)

No cóż, jestem chyba już gotowa.

Ogłaszam więc, Angielski Tydzień za otwarty!


6 komentarzy:

  1. oj.. muszę ten plan , wprowadzić w swoje życie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny pomysł :) na pewno go podpatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. sposoby na naukę angielskiego?
    Język angielski to dla mnie nie tylko język obcy - to moja pasja i miłość, która zajmuje znaczące miejsce w moim życiu od wielu lat. Zapraszam na http://www.sic-egazeta.amu.edu.pl/index.php?t=2737 Jeśli chcesz nauczyć się tego wspaniałego języka angielskiego w sposób inny niż w niejednej szkole językowej... jeśli chcesz płynnie mówić po angielsku i poznać go w sposób atrakcyjny, nowatorskie i ciekawe metody - zapraszam na język angielski nauka w Preply.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój sposób na naukę języka angielskiego to również czytanie książek w wersji elektronicznej np. z https://www.jezykiobce.pl/s/159/angielski-ebook i jestem przekonana, że daje mi to możliwość poznania dużej ilości słownictwa. W końcu każdy sposób jest niezły jeśli tylko chcemy uczyć się języków obcych.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeżeli chce się mieć pewność, że dobrze nauczymy się języka, warto korzystać z doświadczonych placówek, takich jak https://lincoln.edu.pl/, które z powodzeniem nauczyły tysiące osób. Samemu będzie niezwykle ciężko się nauczyć, gdyż doświadczony nauczyciel będzie w stanie korygować błędy, a w przypadku nauki z książek będzie to wręcz niemożliwe.

    OdpowiedzUsuń